پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » سیاست » مرز خسروی وضعیت آرام و روانی برای تردد زائران اربعین دارد 

فرمانده نیروی زمینی سپاه:

مرز خسروی وضعیت آرام و روانی برای تردد زائران اربعین دارد 

کد خبر: 1513

 فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مرز رسمی خسروی هم اکنون با زحماتی که استانداری، فرمانداری و تمامی ارگان‌ها و نهادها کشیدند وضعیت آرام و روانی دارد و با تسهیلات قابل قبولی که برای زائران فراهم شده شاهد آرامش خوبی در مرز هستیم.

رخدادشهر: سردار محمد پاکپور روز جمعه در حاشیه بازدید از زیرساخت های مرز رسمی خسروی و چگونگی روند تردد زائران از این مرز به همراه استاندار کرمانشاه، فرماندهان قرارگاه نجف اشرف غرب کشور و فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) استان در جمع خبرنگاران افزود: از امروز تا یکشنبه و دوشنبه ورود حجیمی در زمینه بازگشت زائران داریم ولی در خسروی در محوطه پایانه شلوغی نداریم و با تدبیر ایجاد شده زائران در محوطه مرز به پایانه منتقل و سپس با اتوبوس ها جابجا می شوند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه گفت: تسهیلات و خدمات ایجاد شده در مرز خسروی برای زائران بسیار خوب است و همه ارگان ها دست به دست هم داده اند تا خدمات قابل توجهی به زائران ارایه شود.

سردار پاکپور افزود: سپاه پاسداران در پایانه های مرزهای خسروی، مهران، چذابه و شلمچه،باشماق، تمرچین یک هزار دستگاه اتوبوس را منتقل کرده و همچنین در مرزها بیمارستان های صحرایی برای خدمات دهی به زائران در بخش های سلامت و بهداشت برپا کرده است.

وی افزود: در حوزه سلامت بهداشت سپاه تلاش کرده در زمینه تامین آب نیز تلاش زیادی شده و همه ارگان ها هم مخصوصا استاندار ،فرماندار،  فرمانده سپاه، فرمانده قرارگاه اربعین همه دست به دست هم دادند و خدمات خوبی ارایه دادند که مردم راحت بروند زیارت کنند و برگردند.

خسروی کوتاهترین مسیر به کربلای معلی

مرز خسروی در شهرستان مرزی قصرشیرین در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت عراق و از این طریق به کشور سوریه و در نهایت به حلب و سپس ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

ایرنا نوشت، مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و۵۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.

انتهای پیام/

کلید واژه ها:
مرز خسروی, زائرین اربعین
دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید